Regeneracja głowic samochodowych
Głowica silnika jest elementem, który zamyka przestrzeń cylindra gwarantującą utrzymanie odpowiedniej kompresji oraz wpływa na właściwe działanie zapłonu. Sprawdzamy szczelność głowicy, wymieniamy gniazda zaworowe oraz uszczelniamy połączenie głowicy z blokiem silnika.
- Sprawdzanie bloków głowic pod ciśnieniem na gorąco
- Wymiana gniazd zaworowych
- Wymiana prowadnic zaworowych
- Wymiana uszczelniaczy
- Profilowanie gniazd
- Frezowanie gniazd bez docierania
- Szlifowanie górnej płaszczyzny głowicy
Głowica silnika – przesłanki do regeneracji
Głowica silnika odpowiedzialna jest za właściwą koordynację pracy naszego silnika, ponieważ to w niej umiejscowione są zawory dolotowe i zawory wylotowe, jak również kanały dolotowe, którymi odpowiednia dawka paliwa dociera do cylindrów.
Kiedy z rury wydechowej zaczyna wydobywać się biały dym lub w zbiorniczku płynu chłodniczego pojawia się olej, to może to oznaczać, że uszczelka pod głowicą wymaga wymiany. Wtedy często słyszy się, że będzie konieczne szlifowanie głowicy.
W momencie wymiany uszczelki konieczne jest wykonanie planowania głowicy. Zabieg ten ma sprawić, że blok silnika i głowica będą miały równą powierzchnię styku, która zapewni właściwe uszczelnienie silnika.
W naszym warsztacie wykonujemy pełną regenerację głowic samochodowych (szlif głowicy), w szczególności:
- sprawdzanie bloków głowicy pod ciśnieniem na gorąco,
- wymianę gniazd i prowadnic zaworowych,
- wymianę uszczelniaczy,
- profilowanie i frezowanie gniazd.